Obciążniki

( ilość produktów: 2 )
Kolor dominujący

Obciążniki do ćwiczeń są bardzo ciekawym sposobem na odmianę ćwiczeń oraz są ciekawą alternatywą dla osób już dłużej zaprawionych w bojach. Trenować powinno się możliwie często i systematycznie, tylko wtedy można osiągnąć pożądane rezultaty. Aby realnie mówić o efektywności należy spoglądać na swoje osiągnięcia, by w odpowiednim momencie zwiększać częstotliwość i intensywność wykonywanych zadań fizycznych. Obciążniki warto stosować do wzbogacenia dotychczasowych poczynań. Występuję one w różnych wariantach wagowych. Rzecz jasna osoby początkujące powinny zakładać możliwie najlżejsze warianty i sukcesywnie je zwiększać, by stale polepszać swoją kondycję. Zastosowanie wspomnianego sprzętu jest naprawdę szerokie – można je zakładać na siłowni i w terenie, na krótkie i długie sesje treningowe, wreszcie na czas biegu czy ćwiczeń na małej przestrzeni.

Zakres wagowy obciążników może wahać się od 0,5 kg do nawet 50 kg. Ćwiczenia wzbogacone o dodatkowy ciężar zyskują nowy wymiar. Konieczne jest włożenie większego wysiłku, niż miało to miejsce dotychczas, ale w zamian następuje wejście na nowy poziom jakości. Choćby obciążniki na kostki sprawiają, że może i trzeba włożyć większy wysiłek w swoje poczynania, lecz za to rezultaty zostają osiągnięte szybciej i bardziej spektakularnie. Zazwyczaj mówi się głównie o wzmacnianiu mięśni (i słusznie), ale nie można zapominać także o wzmocnieniu kości. Należyta dbałość o układ kostny, w przyszłości, znacząco zmniejszy ryzyko wystąpienia groźnej osteoporozy. Na pierwszą myśl trudno to sobie uświadomić, ale taki sprzęt pomaga również zredukować stres, który przecież u większości z nas często jest zbyt intensywny. Każdy jest inny, inna jest budowa jego ciała, stąd obciążenia do ćwiczeń na rzep Sportvida muszą (a przynajmniej powinny) być odpowiednio dopasowane do każdego użytkownika, by rzeczywiście sprawdzały się w przewidzianej dla nich roli. Załączony rzep znacząco tę regulację ułatwia. Do tego jest bardzo solidny, więc nie ma ryzyka, że odepnie się w najmniej odpowiednim momencie. Upadek zwłaszcza ciężkiego obciążenia, choćby na stopę może zakończyć się źle, nawet poważną kontuzją. W najłagodniejszym wariancie można uszkodzić podłogę.

Jogging czy aerobik to bardzo popularne formy aktywności. Szczególnie w początkowej fazie potrzebne są naprawdę niewielkie nakłady, na dobrą sprawę wystarczy wygodny strój, który nie krępuje ruchów. Pełna swoboda działania jest niezwykle istotna. Jeśli chce się skutecznie podziałać na górne partie ciała, wówczas warto założyć obciążniki na nadgarstki. Oczywiście samą nazwę nie warto traktować zbyt dosłownie, gdyż wzmacniają one nie tylko same wspomniane nadgarstki. Skoro ta niepozorna, ale ważna część ręki została już wzięta na tapet, to warto przyjrzeć się grze tenisistów – szczególnie tym ziemnym, ale częściowo również tym grającym w odmianę stołową: to sport bardzo dynamiczny; można wręcz stwierdzić, że dochodzi w nim do wielu naprawdę zawrotnych akcji, a samo operowanie rakietą jest bardzo intensywne, do tego trzeba się często i szybko przemieszczać po powierzchni kortu. Do biegania przydadzą się silne nogi, a do korzystania z rakiety mocne ręce, ze szczególnym naciskiem na nadgarstki. Właśnie rozwiązuje się zagadka, dlaczego dbałość o całe ciało jest tak ważna. Tzw. „łokieć tenisisty” to często występująca i bolesna dolegliwość, ale warto chronić się zdecydowanie nie tylko przed nią. Trudno wyobrazić sobie zawodnika podczas turniejowego meczu, który na swoim ciele ma obciążniki, bo utrudniałoby mu to grę, ale taki widok podczas treningu absolutnie nie powinien nikogo dziwić.

Kompleksowy charakter działania mają obciążenia na nadgarstki i kostki, połączone w jeden zestaw. Wówczas wzmacnia się jednocześnie ręce i nogi, a co za tym idzie – systematyczne trenowanie jest jeszcze bardziej kompleksowe i przynosi jeszcze lepsze efekty. Szczególnie swoje kostki powinni wzmacniać wszyscy zawodnicy działający na ringu lub na macie przeznaczonej do uprawiania sztuk walki, a przy tym także do nauki skutecznej samoobrony. O kostkach nie powinni zapominać także wszyscy biegacze i to niezależnie od nawierzchni, po jakiej biegają: czy jest bieżnia lekkoatletyczna czy elektryczna, czy też droga leśna lub asfaltowa. Niemniej im teren ma naturalniejszą strukturę, tym lepiej – szczególnie dla kręgosłupa, który wtedy słabiej odczuwa powstające wstrząsy. Obciążenia miękkie na ręce i nogi SportVida pozwalają w prosty sposób decydować o tym, co i z jaką mocą siłą jest wzmacniane. Indywidualny charakter treningu jest bardzo potrzebny, by każdy mógł go dopasowaćdo swoich potrzeb i możliwości. Z czasem warto (a wręcz trzeba) zwiększać wielkość obciążników, bo tylko wtedy treningi przyniosą oczekiwane wyniki pod względem fizyczno-siłowym, jak i sylwetka zostanie wymodelowana na nowo. Korzystanie ze sprawdzonych obciążników to bardzo ciekawe i przydatne wzbogacenie, odmienienie dotychczasowych treningów. Dzięki temu zaangażowanie w nie będzie jeszcze większe. Odmianę zawsze warto wprowadzić.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
NIE WYRAŻAM ZGODY
ZGADZAM SIĘ, CHCĘ PRZEJŚĆ DO STRONY
pixel