Piłki lekarskie

( ilość produktów: 2 )

Istnieją ludzie i rzeczy, które budzą jednoznaczne skojarzenia – często także te negatywne. Za przykład można tu podać podać piłkę lekarską, która kojarzy się bezpośrednio ze szkołą i wykonywanymi w niej ćwiczeniami, które bez odpowiedniej prezentacji, nadzoru nauczyciela i bez poprawnej techniki mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Często złe wspomnienia zapadają w pamięci mocniej i na dłużej niż te pozytywne, dlatego wspomniany rodzaj piłki warto skutecznie odczarować. Piłki lekarskie powinny stanowić ważny element treningu wzmacniającego czy to w domowym zaciszu, czy w klubie fitness. Co więcej, mogą być nawet głównym i zarazem jedynym sprzętem użytym podczas treningu. Na pewno będzie on skuteczny, a może nawet efektywniejszy od tego wykonanego na maszynach, gdyż angażuje ciało i mięśnie w większym zakresie niż maszyneria. W przeciwieństwie do nich działa kompleksowo, a nie tylko na wybrane partie – na te, które są trenowane aktualnie na danym urządzeniu. Pozwala nawet na aktywację i wzmocnienie mięśni głębokich, a to nie jest zadanie proste. Przy tym ich działanie jest bardzo istotne, bo stanowią swoisty gorset dla ciała. Warto jeszcze przypomnieć szerszą zasadę – każdy mięsień (bez wyjątku) który nie jest używany przez dłuższy czas, zwyczajnie zanika.

Piłka gimnastyczna skutecznie wzmacnia ciało, ale może także je rozluźnić i finalnie poprawić kondycję całego organizmu. Oczywiście każda z nich będzie różnić się między sobą w kilku aspektach, choćby pod względem wagi; materiału, z którego została wykonana i jeśli chodzi o wielkość, ale to bardzo dobrze, bo szeroki asortyment pozwala każdemu na wybranie modelu, który będzie odpowiadał najbardziej właśnie jemu. Daje również możliwość odczarowania złych wspomnień ze szkoły. Piłka lekarska została wymyślona w latach 60. XX wieku, przez szwajcarskich fizjoterapeutów i do dziś cieszy się ogromną popularnością. Ten niepozorny, okrągły przyrząd skutecznie pomaga doskonalić zmysł równowagi, który – jak wiadomo – jest niezwykle ważny, bo pozwala utrzymywać się na powierzchni Ziemi, a także przemieszczać się z miejsca na miejsce, a jednocześnie trudno ją utrzymywać zarówno w staniu, w chodzie i w siadzie. Równowaga – niby każdy ją ma, ale już mało kto dba o to, aby we właściwy sposób wykorzystać jej cały potencjał, co pozwoliłoby również radzić sobie na trudniejszych i bardziej wymagających nawierzchniach oraz uniknąć wielu (bo nie wszystkich) niepotrzebnych upadków.

Nie ma się co oszukiwać – przykład idzie z góry, a dzieci działają przez naśladownictwo, dlatego nie wolno ich bezrefleksyjnie zwalniać z lekcji wychowania fizycznego, a wręcz przeciwnie – zachęcać do aktywnego udziału w nich. Oczywiście każdy ma inne predyspozycje i umiejętności, ale absolutnie wszyscy powinni się ruszać, najlepiej codziennie, a niewątpliwie przyda się do tego piłka do ćwiczeń. Ma spore zastosowanie i zdecydowanie nie są to tylko schematyczne, powtarzalne podnoszenia i wyrzuty. Niepozorne, słynne „pajacyki” warto wzbogacić i urozmaicić, by nie stały się tylko monotonnymi powtórzeniami. I tak, podczas podskoku, warto wypychać piłkę do góry lub przed siebie. To nieco wyższy poziom trudności, ale dzięki temu ćwiczenie staje się ciekawsze i efektywniejsze. By trening przyniósł zakładane wcześniej rezultaty powinien być systematycznie powtarzany. Piłka treningowa będzie nadawać się doskonale do każdej sesji treningowej. Nie można przy tym wszystkim zapominać o bardzo ważnym elemencie, jakim jest rozgrzewka. Często jest lekceważona i pomijana, a to spory błąd, ponieważ to właśnie ona przygotowuje stawy, mięśnie i kości do zasadniczych ćwiczeń, które zaś powinno zakończyć się stretchingiem, czyli rozciąganiem, które pozwala organizmowi wrócić na optymalne tory. Dla osób, które – do pewnego stopnia – są już zaprawione w bojach, najlepsza będzie piłka lekarska 5 kg. Jej masę można uznać za umiarkowaną, co pozwala poczuć, że weszło się już na nieco wyższy poziom, a jednocześnie, z taką wagą, poradzi sobie spora część trenujących.

Rehabilitacja, najczęściej, przybiera dwa wymiary – dotyczy albo osób kontuzjowanych na treningach, albo osób z niepełnosprawnością fizyczną. Obie grupy, pod okiem fizjoterapeuty, mogą śmiało wykorzystywać piłki do rehabilitacji. Są bardzo pomocne w stosunkowo szybkim powrocie do zdrowia. Ich średnicę należy dopasowywać do wzrostu użytkownika – im wyższa osoba, tym piłka powinna być szersza. Rzecz jasna, wagę piłki należy dopasować do umiejętności ćwiczącego. Kolejnym sposobem na wprowadzenie odmiany do treningu jest slam ball piłka. Składa się z trzech warstw – warstwa zewnętrzna to wysoce odporna guma; warstwa wierzchnia jest pokryta powłoką antypoślizgową i wreszcie warstwa środkowa to granulat, który odpowiada za ciężkość piłki. Taka konstrukcja gwarantuje długą użyteczność. Doskonałym ćwiczeniem, z jej udziałem, jest jej dynamiczne odbijanie od podłoża. Piłki treningowe slam ball ucieszą także wszystkich miłośników crossfitu. Z całą pewnością można zaobserwować, jak szerokie jest wykorzystanie piłek lekarskich/ gimnastycznych.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel