Ściągacze i stabilizatory

( ilość produktów: 11 )
Producent
Kolor dominujący

Wszystko to, co dzieje się zarówno przed treningiem, jak i już po nim, ma równie duże znaczenie, jak on sam. Podejście do sprawności fizycznej i do ogólnej kondycji jest ważne w każdym momencie, dlatego tak ważna jest systematyczność, regularność. Podczas samego trenowania ważny jest wygodny, nie krępujący ruchów strój. Natomiast już po jego zakończeniu warto zrobić wszystko, co możliwe, by przynosił efekty i wpływał na organizm jeszcze długo po tym, jak został zakończony. Szczególnie panie przywiązują sporą wagę do swojego wyglądu zewnętrznego, choć szczęśliwie i u panów ta tendencja zmierza ku dobrej stronie.

Warto na chwilę zatrzymać się przy przedstawicielkach płci pięknej, dla których smukła sylwetka to ważny aspekt. Zakładają one gorset wyszczuplający HMS i pamiętają przy tym, że jest to forma wsparcia, a nie środek odchudzający. Należy go traktować jako jeden z elementów uzupełniających zbilansowaną dietę. Odpowiednio dobrany gorset znacząco pomaga dobrze prezentować się na zewnątrz niezależnie od posiadanej figury. Żaden gorset, w żadnym miejscu nie powinien uciskać, a już tym bardziej – w najmniejszym nawet stopniu – nie powinien ani utrudniać przemieszczania się, ani też oddychania. Jeśli któraś z tych sytuacji ma miejsce oznacza to, że albo gorset został źle dobrany, albo założono/ zawiązano go w niewłaściwy sposób. Noszenie tego elementu garderoby pobudza organizm do tego, by ten aktywniej tracił zbędną tkankę tłuszczową. Korzystanie z gorsetu ma swoją długą historię i sięga czasów wiktoriańskich. Do początku ubiegłego wieku był czymś zupełnie powszechnym w codziennym funkcjonowaniu społecznym. Trzeba przyznać, że pierwsze wersje – delikatnie mówiąc – nie były najwygodniejsze. Dziś jest znacznie lepiej. W minionych czasach gorsety zakładali również mężczyźni. Eleganckie warianty można wykorzystywać na wyjątkowe, doniosłe sytuacje. Gorset traktowany jest jako jedna z części bielizny. Może występować w opcji nieco bardziej elastycznej lub z fiszbinami mającymi jeszcze większy wpływ na modelowanie sylwetki.

Każdy trening, również ten siłowy, powinien być dobrany do osobistych preferencji i możliwości. Dostępnych wariantów jest całkiem sporo. Najczęściej koncentracja następuje wokół korzystania z poszczególnych urządzeń, znacznie rzadziej ktoś zastanawia się nad wsparciem, które może mieć bezpośrednio na sobie. Zdecydowanie dobrym przykładem jest pas kulturystyczny HMS. Bardzo dobrze dopasowuje się do każdej talii. Dzięki niemu uprawianie kulturystyki, wszelkich poczynań ze sztangą, hantlami lub z kettlebells są znacznie bezpieczniejsze, a przecież bezpieczeństwo – swoje i osób z otoczenia – jest absolutną podstawą.

Można nawet stwierdzić, że jest to dosłownie sprawa wagi ciężkiej: zazwyczaj ciężary na gryfach są spore, a to może zwiększać ryzyko przeciążeń i kontuzji. Nie powinno się także zapominać o przyjmowaniu prawidłowej postawy – zarówno podczas podnoszenia, jak i opuszczania ciężarów. Należy mocno unikać przeprostów kolan i pleców – i kolana, i kręgosłup to bardzo wrażliwe i narażone na uszkodzenia części ciała, dlatego trzeba o nie dbać szczególnie pieczołowicie. W tym miejscu warto na nowo uzmysłowić sobie, że to kręgosłup utrzymuje środek ciężkości i przez to umożliwia przyjmowanie wielu pozycji, na czele ze staniem, chodzeniem i siedzeniem. Ostatnią z nich niespecjalnie lubi, dlatego nie powinno się przebywać w niej zbyt długo jednorazowo i zbyt często.

Zasadniczo pasy rozróżnia się ze względu na ich rozmiar; materiał, z którego zostały wykonane i rodzaj zapięcia. Ostatni z wymienionych czynników ma dwa warianty: może to być pas kulturystyczny z klamrą lub z zapięciem na rzep. W tym duecie lekką przewagę ma klamra, którą można przesuwać do poszczególnych otworów; rzep jest równie wytrzymały, ale jest narażony na zabrudzenie różnymi drobinkami, a to może przyczynić do częstszego odpinania się rzepu. Najczęściej wykorzystywanymi materiałami są: naturalna skóra, nylon i neopren. Modele skórzane są nieco droższe, ale bardzo dobrze radzą sobie z cyrkulacją powietrza, która przekłada się na lepszą oddychalność skóry. Wspomniane pasy najbardziej sprawdzą się u osób, które są już choć trochę zaprawione w bojach i tym samym korzystają już z większych obciążeń. Osoby początkujące mogą podejść do sprawy obligatoryjnie. Do wszystkich ćwiczeń z użyciem sztangi warto pas poprawnie założyć – poprawnie, czyli możliwie ciasno. Trzeba oddychać klatką piersiową, nie można doprowadzać do bezdechu.

Dbałość o stawy potrzebna jest w każdym wieku. Te w nadgarstku czy kolanowe są wrażliwe. Na dodatek, wraz z upływem lat, zmniejsza się produkcja kolagenu. Nadgarstki i kostki to bardzo wrażliwe miejsca, dlatego warto nakładać na nie ściągacz HMS. Im dłuższy i intensywniejszy jest podjęty wysiłek, tym bardziej trzeba stawiać na skuteczną ochronę. Trudno poruszać się z obolałym czy zwichniętym kolanem, o czym doskonale wiedzą np. narciarze, którym zdarza się zerwać więzadła krzyżowe. To bardzo bolesna kontuzja, dlatego znacznie lepiej wcześniej naciągnąć ściągacz na kolano Martes. Prewencyjnie lub po lekkich urazach na obolałe miejsce powinna zostać naklejona taśma kinezjologiczna Insportline.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
NIE WYRAŻAM ZGODY
ZGADZAM SIĘ, CHCĘ PRZEJŚĆ DO STRONY
pixel