Orbitreki

( ilość produktów: 17 )

Przebieżka, marsz, trucht, wreszcie bieg – swoją przygodę z bieganiem najlepiej przeprowadzać w takiej właśnie kolejności, pozwala ona dopasowywać stopień trudności i poziom zaawansowania, by finalnie dojść do możliwie najlepszej formy. Miejsc i sposobów na trenowanie jest wiele. Bieganie staje się dyscypliną coraz powszechniejszą, coraz popularniejszą – w dużej mierze ze względu na to, że nie wymaga szczególnie dużych nakładów finansowych i inwestowania w drogi sprzęt sportowy. Trenować można na bieżniach – lekkoatletycznej, elektrycznej, magnetycznej; w terenie o różnorodnych nawierzchniach. Z jednej strony bieganie w miejscach publicznych jest też dobrą okazją do integrowania się z innymi, ale z drugiej – trening w domowym zaciszu pozwala na pełną swobodę i na nieprzejmowanie się kompleksami, a trzeba ustalić jedno: każdy jakieś ma… Bieganie po domu może się okazać dość szalonym pomysłem, ale już poruszanie się z tak funkcjonalnym urządzeniem, jakim jest orbitrek elektromagnetyczny to dobry trop.

Do dziś trudno jednoznacznie ustalić, czy zdrowie jest tak cenne, że aż bezcenne, czy jednak cenę ma i każdy poniesie nawet tę najwyższą (tu potraktowaną dosłownie, czyli materialnie), byle tylko w pełni je ocalić? Zdecydowanie lepiej postawić na zapobieganie i na profilaktykę, niż zostać zmuszonym do kosztownego i długiego leczenia. Im większy jest system koła zamachowego, czyli im jest ono cięższe, tym lepiej i ciszej działa dany orbitrek, a przecież płynna praca ułatwia trening użytkownikowi, nie przeszkadzając – w funkcjonowaniu – pozostałym domownikom i sąsiadom. Stabilność i cichość gwarantuje nowoczesna konstrukcja. System kilkustopniowej regulacji obciążenia pozwala na pełne spersonalizowanie treningu, a co za tym idzie – na dostosowanie oporu do swoich aktualnych możliwości i oczywiście, z czasem, na jego zwiększenie, bo przecież każdy trening ma być coraz bardziej wymagający, a nie coraz prostszy...

Kiedy jest się zdanym samemu na siebie, wówczas funkcjonalność ma ogromne znaczenie. Orbitrek przeznaczony do użytku domowego na pewno musi być kompaktowy, by zająć możliwie mało miejsca. To urządzenie kryje się jeszcze pod kilkoma innymi nazwami, a mianowicie chodzi o: rower eliptyczny, trenażer eliptyczny i cross-trainer. Szczególnie pierwsze z tych określeń może nieco zaskakiwać, bo – na pierwszy rzut oka – nie każdy ten sprzęt skojarzy bezpośrednio z rowerem. Taki sprzęt łączy w sobie rolę stepperu, bieżni i roweru stacjonarnego, zatem – tak naprawdę – w jednym urządzeniu łączą się trzy inne. Nie potrzebne jest ani miejsce, ani pieniądze na dodatkowe maszyny. Oszczędzane są i pieniądze, i miejsce. Gdy widok ściany znudzi się i ktoś, podczas treningu, zechce podziwiać widok za oknem, wówczas przemieszczenie orbitreku mocno ułatwią rolki transportowe. Jego ruchome rękojeści są bardzo wytrzymałe i dodatkowo pokryte materiałem antypoślizgowym, co pozwala na uniknięcie ześlizgnięcia się rąk oraz na niedoprowadzenie do kontuzji.

Nadwaga prowadzi do jednej z cywilizacyjnych chorób, czyli do otyłości, za którą kryją się kolejne poważne przypadłości – cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, zwyrodnienia stawów i bóle kręgosłupa. W skrajnych przypadkach dochodzi do zgonów i nie chodzi o straszenie, ale o skuteczne uświadamianie. Niepozorne błędy mają miejsce już w dzieciństwie – kupowanie słodkich drożdżówek na 2. śniadanie do szkoły, serwowanie pizzy na obiad czy stołowanie się w barach szybkiej obsługi, to wszystko prowadzi do wielu nadmiernych kilogramów. Lekarze i dietetycy biją na alarm – Polacy, a w szczególności dzieci, tyją najszybciej w Europie. Na skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej wpływają zdrowa, zbilansowana dieta oraz regularna aktywność fizyczna, w proporcji – 30:70. Niemniej, wcale a wcale, nie ma co umniejszać roli ruchowi – to doskonałe uzupełnienie diety. Kilka wieków temu padło stwierdzenie aktualne do dziś: Ruch jest w stanie zastąpić każde lekarstwo, ale żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu.

Obecnie istnieje tyle opcji fizycznych aktywności, że nawet najgorsza pogoda przestaje już być wymówką. Podobnie z pieniędzmi, sprzęt przewidziany dla domowych siłowni przybiera coraz bardziej optymalne ceny, na każdą kieszeń. Z jednej strony, dbałość o kondycję nikogo już nie dziwi, ale z drugiej, jednak jeszcze wiele osób trzeba do niej namawiać. Warto, by osoby ćwiczące na orbitreku – szczególnie te początkujące – korzystały z przygotowanych programów treningowych. Zostały one pomyślane tak, by każdy wybrał ten odpowiedni dla siebie. Ważna jest nie tylko sama kondycja, ale i sprecyzowanie celu treningów. Inny program wybierze ktoś, kto chce wzmocnić się, a na jeszcze inny zdecyduje się osoba licząca każdą spaloną kalorię. Oczywiście cele te mogą zmieniać się, jak i ze sobą łączyć. Niezależnie od wybranego programu, za każdym razem wiadomo, ile czasu trwał trening, jaki dystans i w jakim czasie został pokonany oraz jakie tętno mu towarzyszyło. Puls, który przyczyni się do najlepszych wyników, powinien oscylować na poziomie 70%-80% tętna maksymalnego. Czynników wpływających na wzmocnienie siły jest wiele, ale najważniejszym jest chęć działania.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel