Rowerki stacjonarne

( ilość produktów: 42 )

Jaki rower stacjonarny wybrać?

Rower treningowy jest niezwykle uniwersalnym urządzeniem: można na nim ćwiczyć zarówno siłę, jak i wytrzymałość. Jest odpowiedni dla początkujących i zaawansowanych. Trening wzmacnia mięśnie całego ciała, szczególnie ud i pośladków, poprawia krążenie i zwiększa wydolność płuc. Jeżeli opór jest właściwie dobrany, to jazda na rowerze nie obciąża kolan. Jest wręcz polecana przez ortopedów i fizjoterapeutów do wspomagania leczenia niektórych typów schorzeń. Idealnie nadaje się również do profilaktyki: pozwala spalić zbędne kalorie i utrzymywać ciało w ruchu, nawet gdy pogoda na zewnątrz nie sprzyja aktywności fizycznej.

Rowery do użytku domowego są bardziej przewidywalne niż te prawdziwe, do jazdy w terenie. Można precyzyjnie dostosować trudność jazdy do własnych możliwości fizycznych i potrzeb treningowych, podczas gdy na drodze trzeba po prostu mierzyć się z zastanymi warunkami terenowymi. Trening można w każdej chwili przerwać, nie ma też konieczności utrzymywania równowagi oraz ryzyka wpadnięcia na przeszkodę. Choć osobom w pełni sprawnym te zalety nie muszą wydawać się istotne, to mają ogromne znaczenie dla tych, którzy potrzebują skutecznego wspomagania np. przy rehabilitacji.

Rowerki stacjonarne są świetne dla tych, którzy nie lubią monotonii. Większość z nich pracuje bardzo cicho i nie przeszkadza w słuchaniu ulubionej muzyki czy oglądaniu filmów. Producenci prześcigają się również w tym, jak zamienić zwykły treningowy rower w prawdziwe centrum multimedialne. Nowsze modele są wyposażone w odtwarzacz mp3, głośniki, a także komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, który oferuje wiele programów treningowych i monitoruje wszystkie ważne parametry ćwiczeń. Mierzone są m.in. puls, prędkość, przebyty dystans czy spalone kalorie. Bywa, że komputery nie odbiegają funkcjonalnością od tabletów: posiadają zainstalowane liczne aplikacje służące rozrywce, m.in. Facebook i YouTube.

Rodzaje rowerów stacjonarnych ‒ mechanizm oporu

Rowery treningowe dzieli się na dwa sposoby: w zależności od zastosowanego mechanizmu oporu oraz pozycji ciała ćwiczącego. Jeżeli o chodzi o mechanizm oporu, wyróżnić można rowery mechaniczne, magnetyczne, elektromagnetyczne oraz powietrzne. Rowery mechaniczne to modele najprostsze i zazwyczaj najtańsze. Opór jest generowany poprzez tarcie o siebie elementów konstrukcyjnych. Ich nieskomplikowana budowa sprawia, że są wyjątkowo łatwe w konserwacji, z drugiej jednak strony generują hałas, co niekoniecznie spotka się z pozytywnym odbiorem pozostałych domowników.

Rower stacjonarny magnetyczny jest obecnie najchętniej kupowanym. Pracuje cicho i posiada dobry stosunek jakości do ceny. Opór jest generowany przez siłę magnetyczną, zatem elementy roweru zużywają się wolniej, ponieważ nie ma tu mowy o fizycznym tarciu. Wybór tego typu trenażerów jest bardzo szeroki. Rowery elektromagnetyczne są ich bardziej zaawansowaną technologicznie odmianą. Zasada działania jest podobna, ale ustawieniami steruje komputer, co pozwala na zastosowanie znacznie większej siły oporu i wdrożenie bardziej złożonych programów treningowych.

Rowery powietrzne to swego rodzaju ciekawostka i nowość na rynku. W tej konstrukcji opór stawia powietrze: tym większy, im szybciej i intensywniej się pedałuje. Trening na nich reguluje się więc niejako na bieżąco, za pomocą siły własnych mięśni. To bardzo intuicyjna forma ćwiczeń, lubiana przez crossfiterów i kulturystów. Rower powietrzny również do cichych nie należy, maja za to jedną wyjątkową zaletę, która sprawdzi się zwłaszcza podczas upałów: działa jak wentylator.

Rowery stacjonarne pionowe i poziome

Rowerki stacjonarne pionowe to klasyczne, najczęściej spotykane rozwiązanie. Jazda na nich przypomina poruszanie się na zwykłym rowerze miejskim. Pozycja ciała jest wyprostowana, lekko pochylona do przodu, toteż zaleca się je m.in. osobom z problemami układu krążenia. Trenażer pionowy świetnie sprawdzi się w mieszkaniu, bowiem zajmuje stosunkowo niedużo miejsca.

Rowery poziome powstały przede wszystkim z myślą o tych, dla których trening ma być formą rehabilitacji, wsparciem powrotu do pełnej kondycji lub po prostu pierwszym krokiem do tego, by zgubić znaczną nadwagę. Mają szerokie, wygodne siedzenia z oparciem, na których ciało spoczywa w pozycji półleżącej. Taki układ maksymalnie odciąża kręgosłup oraz stawy kolanowe. Ćwiczenia na trenażerach poziomych bardzo korzystnie wpływają również na mięśni brzucha.

Rower spinningowy to z kolei taka kolarka, ale bez kół. Wymusza duże pochylenie ciała do przodu, podobnie jak na rowerze szosowym, co pozwala zmaksymalizować tempo ćwiczeń. Tego typu rowery są przeznaczone do intensywnego treningu, dla osób pragnących utrzymać kondycję na możliwie jak najwyższym poziomie. Ćwiczą na nich profesjonalni kolarze oraz amatorzy chcący poprawić wyniki. Będą idealne dla każdego, kto regularnie trenuje sport i lubi stawiać sobie poprzeczkę odpowiednio wysoko.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel