Atlas do ćwiczeń

( ilość produktów: 8 )

Najczęstszym terminem wybieranym na rozpoczęcie przygody z aktywnością fizyczną jest… „jutro”. Leniwi kanapowcy służą taką oto radą: „Co masz zrobić dziś, zrób pojutrze – będziesz miał dwa dni wolnego”; lepszym pomysłem jest jednak niniejsza wersja: „Co masz zrobić jutro, zrób dziś – będziesz miał wolne i jeszcze dojdzie do tego satysfakcja z dobrze wykonanych zadań”, tego wariantu najlepiej się trzymać i z niego korzystać.

Jeśli od dawna odwlekana czynność, w końcu, przekształci się w postanowienie, to zdecydowanie najlepiej od razu zacząć wprowadzać je w życiu. Jeżeli dane założenie ponownie zostanie odwleczone, dobry moment na rozpoczęcie działania nigdy nie nadejdzie. Ważne jest także to, by zakładane cele były proporcjonalne do aktualnych możliwości – dużo łatwiej zrzucić trzykrotnie po 10 kilogramów, niż porwać się na to, że od razu – za jednym zamachem i bez turbulencji – ktoś schudnie 30 kilogramów naraz. Ta przykładowa cyfra tylko pozornie jest taka sama, ale końcowy efekt jest zupełnie inny i w pierwszym wariancie jest dużo trwalszy. Kolejny raz okazuje się, że to małe rzeczy cieszą najbardziej.

Styczeń styczniem, ale przyznać trzeba, że siłownie mają rzeczywiście swoich stałych i wytrwałych bywalców. Na klubową siłownię nie każdy ma czas i pieniądze, jej podwórkowa wersja nie sprawdzi się przy niekorzystnej pogodzie. Najprostsze rozwiązania są najlepsze, dlatego najmocniej sprawdzi się siłownia domowa lub jej odpowiedniczka w mieszkaniu. Będzie bardzo dobrze, jeśli na jej wyposażeniu znajdzie się atlas do ćwiczeń. Przyszły siłacz ma wtedy sprzęt na wyłączność i może cieszyć się nim o dowolnej porze. Cechy, jakimi bezsprzecznie powinien się charakteryzować to: nowoczesność połączona z gwarancją bezpieczeństwa podczas jego użytkowania. Należy zawsze pamiętać o tym, że to jednak nie urządzenie, a jego użytkownik – najbardziej – za to bezpieczeństwo odpowiada. Wszystko zależy od tego, jak trenująca osoba obchodzi się z przyrządem i ze swoim ciałem.

Trening będzie efektywny tylko wtedy, kiedy będzie odznaczał się regularnością, a do tego zostanie prawidłowo przeprowadzony – nie ma się co oszukiwać i swoje siły należy mierzyć na zamiary. Z całą pewnością nie wystarczy rundka po wszystkich stanowiskach na siłowni, na których można zaobserwować nieporadnie i niewłaściwie wykonywane treningi. Na początku warto zajrzeć do You Tube`a i skorzystać z bezpłatnych tutorialów, na których widać, jak – w należyty sposób – wykonywać poszczególne ćwiczenia. Zapewne autor nagrania zaprezentuje też, jak właściwie wykorzystywać atlasy do ćwiczeń, by jedyne co się lało to pot, z pominięciem łez i krwi, a także by nie doprowadzać do różnych kontuzji.

Kilkanaście lat temu spora część Polaków kibicowała najsilniejszym w kraju (i na świecie) mężczyznom, czyli strongmanom, na czele z ich najpopularniejszym przedstawicielem – Mariuszem Pudzianowskim, który sportowo przebranżowił się i postawił na Mieszane Sztuki Walki (MMA). Natomiast zawody kulturystyczne są dość popularne, także wśród kobiet (i to one budzą największe kontrowersje) – jedni podziwiają, drudzy nie tolerują – widząc w tym karykaturę i przesadę, należy jednak zgodzić się co do jednego – osiągnięcie takiego efektu wymaga determinacji, wyrzeczeń, regularnych treningów – podczas których używany jest fitness atlas oraz restrykcyjnej diety.

Tak bardzo bezpodstawnie lekceważony jest istotny element treningu pod postacią rozgrzewki, to ona przygotowuje ciało (a razem z nim – kości, stawy, mięśnie) do intensywnego wysiłku. Jednocześnie minimalizuje ryzyko nabawienia się wielu poważnych kontuzji, które nie dość, że są bolesne, to jeszcze długo trwają. Z pełną swobodą można stwierdzić, że cykl sesji treningowych można potraktować jako rozgrzewkę przed każdymi zawodami. Sportowe imprezy to nie tylko walka o miejsca na podium, ale i niezaprzeczalna okazja do bezpośredniej prezentacji swoich umiejętności i osiągów, przed szeroką publicznością, ale wszystko, co najistotniejsze dzieje się również na domowej siłowni, gdzie w ruch idzie m.in. atlas treningowy. To niepozorne urządzenie o stabilnej konstrukcji daje wiele opcji na wykonanie całościowego treningu. Nie można skupić się wyłącznie na trenowaniu wybranych partii ciała (z pominięciem pozostałych), ponieważ wtedy wygląd będzie nieproporcjonalny i nienaturalny. Zostanie nieosiągnięty efekt odwrotny od pierwotnie zamierzonego – podziw oraz imponowanie innym zamienia się w niewdzięczne obgadywanie.

Stworzenie domowej siłowni ma sens wówczas, gdy zostało przeznaczone na nią odpowiednie miejsce; przemyślany, obliczony i przygotowany został stosowny budżet, a także w momencie, kiedy osoba zamierzająca trenować ma w sobie spore pokłady determinacji i wytrwałości. Kiedy każdy metr i centymetr podłogi są na wagę złota, przyda się atlas wielostanowiskowy – wbrew nazwie, w rzeczywistości zajmuje on małą powierzchnię, a można na nim wzmacniać wiele grup mięśniowych, by – po dłuższym czasie – osiągnąć oczekiwany efekt. Atlas do ćwiczeń powinny wybrać osoby, które są jeszcze na wczesnym etapie trenowania i boją się używać wolnych ciężarów. Aktywne trenowanie i wzmacnianie się daje same korzyści.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel