Sprzęt na siłownie

( ilość produktów: 420 )

„Jutro” to chyba najczęściej wybierany moment na rozpoczęcie dowolnej aktywności i to nie tylko fizycznej, choć o tę właśnie mocno – nomen omen – chodzi. Co bardziej leniwi radzą: „Co masz zrobić dziś, zrób pojutrze – będziesz miał 2 dni wolnego”, lepszym rozwiązaniem jest jednak następująca wersja: „Co masz zrobić jutro, zrób dziś – będziesz miał wolne i satysfakcję z wykonanych zadań” i tej wersji lepiej się trzymać. Postanowienia noworoczne – temat kontrowersyjny i powracający jak mantra, co roku. Nasuwają się 2 pytania: Kto ich nie podejmował i to dużo trudniejsze – kto w nich wytrwał dłużej niż miesiąc? Kurtyna milczenia została spuszczona. Najpopularniejszymi postanowieniami są: rzucenie palenia i zrzucenie zbędnych kilogramów. Najczęściej odchudzanie odbywa się w 2. okresach: „schudnę do Sylwestra” i „schudnę do wakacji”. Co, w styczniu, pęka – oprócz lodu? Przepełnione siłownie, które – dziwnym trafem – z końcem stycznia, pustoszeją.

Przy wyborze odpowiedniego klubu fitness warto zwrócić uwagę nie tylko na ceny karnetów i klimat panujący w lokalu, ale – w dużej mierze – także na profesjonalny sprzęt na siłownię. Najważniejsze cechy, jakie powinien mieć to: nowoczesność, kompletność i gwarancję bezpieczeństwa podczas użytkowania. Choć bezpieczeństwo nie zależy tylko od urządzeń, ale oczywiście też od osób trenujących i od tego, w jaki sposób obchodzą się z maszynami i ze swoim ciałem. Aby trening był kompletny i efektywny powinien być nie tylko regularny, ale także przeprowadzany we właściwy sposób – trzeba swoje siły mierzyć na zamiary, nigdy odwrotnie… Stanowczo nie wystarczy obskoczyć, kolejno, wszystkich stanowisk i bez zastanowienia na nich wymachiwać, ale – szczególnie na początku – warto skorzystać z porad profesjonalnego trenera personalnego, który podpowie i zaprezentuje, w jaki sposób wykonywać poszczególne ćwiczenia i tym samym, jak mądrze wykorzystywać sprzęt do siłowni, by lał się jedynie pot – bez łez i bez krwi, a przy tym nie bolały kontuzjowane barki i plecy.

Swego czasu, kilkanaście lat temu, spora część Polaków kibicowało najsilniejszym w kraju (i na świecie) mężczyznom, czyli strongmanom, na czele z ich najsłynniejszym przedstawicielem – Mariuszem Pudzianowskim, który – jak wiadomo – przebranżowił się sportowo i postawił na Mieszane Sztuki Walki (MMA). Do dziś dość popularne są zawody kulturystyczne, także wśród kobiet (i to one budzą największe kontrowersje) – jedni podziwiają, drudzy nie tolerują – widząc w tym karykaturę i przesadę. Natomiast na pewno należy wszystkie umięśnione panie i wszystkich umięśnionych panów docenić za ich determinację w drodze do wyrzeźbionego ciała, za którą kryje się nie jeden wymagający trening siłowy połączony ze ścisłą (niekoniecznie i nie zawsze urozmaiconą) dietą. Nieodzownym elementem każdego treningu jest obowiązkowo i poprawnie przeprowadzona rozgrzewka. Niestety, często jest lekceważona i pomijana a zupełnie niesłusznie, bo to właśnie ona przygotowuje ciało do intensywnego (na miarę możliwości) treningu, rzeczywiście rozgrzewa wszystkie kości, mięśnie i stawy. Pozwala również zminimalizować ryzyko nabawienia się poważnych kontuzji, które na długo potrafią wyłączyć z jakiejkolwiek aktywności. Siłownia, jak każde inne publiczne miejsce, powinna być odpowiednio przygotowana do funkcjonalnego korzystania z niej, zgodnie z przeznaczeniem.

Niezależnie od tego, czy wybór padnie na profesjonalny obiekt, czy na trening w zaciszu domowym – za każdym razem – istotne są 2 czynniki: zaangażowanie fizyczne i kompleksowe, przystosowane do różnych potrzeb – wyposażenie siłowni. Nie można przecież skupić się wyłącznie na trenowaniu wybranych partii ciała (z pominięciem innych), bo wówczas wygląd będzie nieproporcjonalny i nienaturalny. Zostanie wtedy osiągnięty efekt odwrotny od pierwotnie zamierzonego – podziw oraz imponowanie innym zamienia się w niewdzięczne obgadywanie. Stworzenie siłowni domowej ma sens tylko wtedy, gdy zostało przeznaczone na nią odpowiednie miejsce; przemyślany, obliczony i przygotowany jest stosowny budżet, a także w momencie, kiedy osoba zamierzająca trenować ma w sobie spore pokłady determinacji i wytrwałości. Na dobry początek warto postawić na podstawowy sprzęt do siłowni, w postaci stabilnej ławki treningowej o prostej konstrukcji – w trakcie treningu na niej angażowane są różne grupy mięśniowe, wolnych ciężarów i stojaków, na których znajdą się po zakończonej sesji treningowej; przydadzą się również (nielubiane w szkole) piłki lekarskie, które warto odczarować, ponieważ ćwiczenia z ich udziałem mają charakter ogólnorozwojowy oraz bezpośrednio wpływają na kondycję całego ciała, poprawiają zręczność i celność wykonywanych rzutów. Te kilkukilogramowe śmiało mogą zastąpić mniejsze hantle. Warto spojrzeć łaskawym okiem na rowery treningowe. Bezsprzecznie ich największą zaletą jest fakt, że można na nich jeździć – pod zadaszeniem – niezależnie od panujących warunków atmosferycznych.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel