Drążki i poręcze

( ilość produktów: 4 )

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że aktywność fizyczna jest ważna w życiu każdego człowieka. Powinno się ją uprawiać każdego dnia i naprawdę nie chodzi tutaj od razu o sport wyczynowy i o poczynania ekstremalne – wystarczy wybrać te formy, które odpowiadają naszym umiejętnościom i zainteresowaniom. Wachlarz możliwości jest tak szeroki, że bez wątpienia każdy znajdzie coś odpowiedniego właśnie dla siebie. Nawet największe osiągnięcia zaczynają się od pierwszych kroków. Z jednej strony kluby fitness cieszą się sporą popularnością, ale z drugiej – niekoniecznie są najtańsze, a na dodatek niekiedy trzeba stać w kolejkach do poszczególnych maszyn. Do dyspozycji są jeszcze siłownie plenerowe, ale ćwiczenie „pod chmurką” jest mocno uzależnione od zewnętrznych warunków atmosferycznych. Zatem optymalnym rozwiązaniem jest trenowanie w zaciszu domowym i można być przy tym całkowicie spokojnym, gdyż trening może odbywać się o dowolnej porze i to ze stosunkowo niewielkim budżetem, przynajmniej na początku. Mówi się, że jeśli ktoś twierdzi, iż minuta to krótki czas, to nigdy nie wykonywał tzw. deski. Sporo w tym prawdy, dlatego początkowo warto postawić na pompki, podciągania i ogólne wzmacnianie ciała. Bardzo przydatnym, do tego rodzaju ćwiczeń, sprzętem będzie poręcz stacjonarna. Kiedy zainstaluje się ją zgodnie z instrukcją, wówczas jest urządzeniem bardzo stabilnym i bezpiecznym. Taka poręcz ma często dużo szersze zastosowanie i dużo większe możliwości. Dzięki niej można wzmacniać ramiona, klatkę piersiową i mięśnie grzbietu. Jak widać, jej zastosowanie jest imponujące.

W zasadzie w każdym ćwiczeniu wcale nie chodzi o ilość powtórzeń i o szybkość ich wykonywania, ale przede wszystkim o jakość i technikę wykonania. Tylko poprawnie zrobione ćwiczenie przyniesie pożądane, oczekiwane efekty. Zła technika może przynieść więcej szkody niż pożytku i należy o tym zawsze pamiętać… Każdy jest inny, zarówno jeśli chodzi o wzrost, jak i o kondycję, dlatego dobrze jest, kiedy sprzęt można spersonalizować pod każdego trenującego. Zdecydowanie pomoże w tym możliwość regulacji sprzętu. W dodatku ogumione końce rączek zwiększają poziom bezpieczeństwa. Należy pamiętać o tym, że nawet najbardziej rekomendowany sprzęt nigdy nie zastąpi zdrowego rozsądku i umiaru. Ponadto, jeśli ktoś zrazi się do trenowania już na samym początku, bo np. dozna przeciążenia lub kontuzji, to można być niemal pewnym, że ćwiczebna przygoda szybko dobiegnie końca. Nikt nie zapewni nam bezpieczeństwa bardziej niż my sami sobie. Warto zaczynać od form podstawowych, by przechodzić do tych coraz trudniejszych. Do tych pierwszych, z pewnością, można zaliczyć pompki. Ze skuteczną pomocą, przy ich wykonywaniu, przyjdą poręcze do pompek. Ten niepozorny przyrząd pomaga w poprawnym „pompowaniu” i w utrzymywaniu prawidłowej pozycji oraz w utrzymaniu środka ciężkości. To niekwestionowany wspomagacz dla naszych rąk, to ich swoiste przedłużenie.

Nieodzownym elementem treningu, acz niestety często zapominanym, jest rozgrzewka. To ona przygotowuje ciało, mięśnie i stawy do zasadniczego treningu, który zaś powinien zakończyć się słynnym stretchingiem, czyli skutecznym rozciąganiem, które pozwala wrócić na optymalne obroty. Poręcze do treningu są bardzo funkcjonalnym sprzętem. Zajmują stosunkowo niewiele miejsca, a dają bardzo wiele opcji do wykorzystania. Z ich udziałem można wytrenować i wzmocnić wiele partii ciała. Kolejny raz potwierdza się, że to nie w nadmiernej ilości posiadanego sprzętu tkwi rzecz, ale w tym, by go właściwie dobierać i umiejętnie wykorzystywać – nie o ilość tu chodzi, a o jakość. Słusznie padło już słowo zarówno o szerokim wachlarzu opcji, jakie dają poręcze, jak i o tym jak świetnie wzmacniającym ciało ćwiczeniem są pompki. Także i one, jak w zasadzie każde ćwiczenie, ma swoje różne warianty i modyfikacje. Bardzo dobrym tego przykładem będą tutaj pompki szwedzkie. Może i nazwa ta jest lekko zaskakująca, ale zupełnie niepotrzebnie. Przy ich wykonywaniu prostuje się ręce, jednocześnie nie doprowadzając do ich przeprostów, robiąc to na podwyższeniu (na poręczach). Dłonie znajdują się na szerokości barków, a pięty leżą złączone na podłożu. Plecami ustawiamy się tyłem do poręczy. Łokcie trzymamy wzdłuż ciała i przechodzimy do pozycji 90. stopni w łokciach. Na dole zatrzymujemy się, by przy napiętych barkach poprawnie wykonać ruch.

Rzecz jasna nie samymi pompkami żyje człowiek. Nikt nie chce przecież wprowadzić się w stan totalnej monotonii. Kolejnym pomysłem na doskonałe ćwiczenie jest unoszenie nóg w zwisie, do którego oczywiście przydadzą się poręcze stacjonarne. Aby realnie wzmocnić mięśnie brzucha, bardzo istotne jest aktywowanie miednicy, by przyciągnąć spojenie łonowe w kierunku mostka, a dopiero wprowadzić biodro w ruch przez uniesienie nóg do góry. Nie powinno rozpoczynać się od zgięcia bioder, ponieważ wtedy wzmacnianie brzucha jest – nomen omen – dużo słabsze. Warto nabywać stosowny sprzęt, by stopniowo się wzmacniać, ale trzeba pamiętać, że wszystko (nie tylko na treningu) powinno wykonywać się z głową.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel