Siłownia dla kobiet

2020-03-19

Trening siłowy dla kobiet

Trening siłowy to forma ćwiczeń, wokół której istnieje wiele mitów i stereotypów. Wiele osób kojarzy go z masywnymi bodybuilderami, a jeszcze mniej osób wyobraża sobie, że to świetny trening dla kobiet, którym zależy na smukłej figurze.

Bieżnie, orbitreki, czy rowerki zazwyczaj wybierane są przez kobiety, które nie wyobrażają sobie wejścia w “męską strefę” hantli i innych ciężarów. Tego typu obawy wynikają często ze strachu przed uzyskaniem zbyt męskiej sylwetki i utraty swojej “kobiecości”.

Zbyt wielki przyrost mięśni

Pierwszy, najczęściej wspominany mit to obawa przed osiągnięciem sylwetki, która będzie przypominać taką, jaką posiadają zawodowi kulturyści. Oczywiście, jest to kompletnie bezpodstawny strach, ponieważ osiągnięcie takiej budowy jest w rzeczywistości dużo, dużo trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Rozwój muskulatury wymaga nadwyżki kalorycznej, która pozwoli na zwiększenie masy ciała. Konieczna jest również odpowiednia dieta, nastawiona na osiągnięcie właśnie takich efektów.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest nasza genetyka. Większość kobiet posiada niższy poziom testosteronu, niż mężczyźni, więc przyrost mięśnia jest trudny i wymaga nie tylko lat pracy, ale również specjalnych ćwiczeń. Każdy trening siłowy może być nastawiony na zupełnie inne cele, pozwalając stracić zbędne kilogramy, ujędrnić ciało lub rozbudować masę mięśniową.

Trening siłowy - kontuzje

Często można usłyszeć, że trening z użyciem ciężarów niesie ze sobą ogromne ryzyko kontuzji, a do tego jest bardzo obciążający dla kręgosłupa. Czy można uznać to za mit? Nie do końca, ponieważ każdy sport jest kontuzjogenny. Wszystko zależy od tego, czy ćwiczymy pod okiem doświadczonych osób lub trenerów. Nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia zawsze niosą ze sobą ryzyko, dlatego tak ważne jest, by sięgać po rady wykwalifikowanych osób.

Siłownia - odpowiednia dieta

Trening siłowy jak każda aktywność fizyczna wymaga odpowiedniej diety. Nie chodzi oczywiście wyłącznie o ograniczenie spożywanych kalorii, ale przede wszystkich dostarczanie organizmowi niezbędnych wartości odżywczych.

Trening siłowy dla zmniejszenia wagi

Trening z obciążeniem kojarzy się przede wszystkim z budową mięśni, a nie spalaniem tłuszczu. To mit, ponieważ w trakcie takich ćwiczeń możliwe jest spalenie tyle tłuszczu, co podczas treningu kardio. Podczas treningu siłowego spala się ogromną ilość kalorii oraz przyspiesza metabolizm, ułatwiając redukcję tłuszczu.

Trening siłowy w domu

Obecnie siłownie świecą pustkami ze względu na trwającą epidemię. Oczywiście, nie znaczy to, że należy rezygnować z aktywności. Wręcz przeciwnie, konieczność pozostania w domu to świetna okazja by zacząć treningi i przyzwyczaić się do ich regularności. W internecie niezwykle łatwo znaleźć całe plany ćwiczeń.

Do przygotowania domowej siłowni wystarczą lekkie hantle i amortyzująca mata. Jeśli mamy więcej miejsca, można zdecydować się na ławeczkę, sztangę i inny sprzęt na siłownię.

System ćwiczeń

Same ćwiczenia nie muszą być skomplikowane, ważne, by były poprzedzone rozgrzewką. Świetnym sposobem będzie wykorzystanie skakanki, zrobienie brzuszków, damskich pompek lub pajacyków. Do tego typu ćwiczeń idealnie sprawdzi się miękka, piankowa mata używana także przy treningu z ciężarami.

W treningu siłowym nie warto na początku wybierać ciężarów o zbyt wysokiej wadze. Regularne powtórzenia i podzielenie ćwiczeń na serie pozwoli ustalić intensywność treningu odpowiednią do aktualnej formy.

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel