Ławki treningowe

2020-03-26

Ławka treningowa do domu

Podczas gdy wielu mężczyzn marzy o muskulaturze, kobiety zazdroszczą miłośniczkom fitnessu atrakcyjnej, smukłej sylwetki. Wiele z tych osób obawia się zapisać na ćwiczenia, czy siłownię lub zwyczajnie nie ma czasu, a czasem i funduszy. Prawdą jest jednak, że wcale nie trzeba chodzić na siłownię, by pracować na sportową sylwetką.

Często zapisanie się na siłownię lub inną formę treningów nie jest możliwe, ponieważ pracujemy w niestandardowych godzinach lub nie dojazd trwa zbyt długo i nie mamy na to czasu. Warto wspomnieć również o tym, że mniejsze siłownie często są wypełnione starymi bywalcami, a dostanie się do odpowiedniego sprzętu wymaga od nas dużej cierpliwości. Właśnie dlatego coraz więcej osób decyduje się na zakup sprzętu siłowego i fitness do domu, by stworzyć swój mały zakątek fit.

Korzyści domowej siłowni

Treningi w domu wiążą się oczywiście z innymi trudnościami. Osoby o małej motywacji mogą mieć problemy z regularnością ćwiczeń, która jest oczywiście podstawą zdrowo budowanej masy mięśniowej. Problemem może być również strach przed tym, że ćwiczenia będą wykonywane nieprawidłowo. Oczywiście, to bardzo racjonalne podejście, ponieważ źle wykonywane ćwiczenia przyniosą odwrotny efekt, zagrażając zdrowiu. Rozwiązaniem jest korzystanie z wielu tysięcy filmików dostępnych w internecie, które łatwo naprowadzą nas na odpowiednie tory. Dodatkowo, warto wybierać modele urządzeń, które ułatwią trening każdemu nowicjuszowi.

Zalety ławeczek do ćwiczeń

Ławeczka treningowa to element sportowego wyposażenia, które obowiązkowo znajdzie się w każdej siłowni. Jest ceniona przez miłośników treningu siłowego ze względu na swoją uniwersalność - umożliwia wykonywanie wielu różnych ćwiczeń, a przy tym nie zajmuje dużo miejsca.

Ławka do ćwiczeń najczęściej wykorzystywana jest przy podnoszeniu sztangi i innych form ciężarów, więc idealnie nadaje się dla osób, które pragną zwiększyć swoją masę mięśniową, tracąc przy tym zbędne kilogramy. Dla kobiet, początkowo może budzić niepewność, jednak trening siłowy nie sprawi, że kobiece krągłości zamienią się w muskulaturę młodego Schwarzeneggera. Kobiety ćwiczące z ciężarami mają smukłą, atrakcyjną sylwetkę.

Ogromnym atutem ćwiczeń na ławeczce jest bezpieczeństwo, które ten przyrząd zapewnia. Ćwiczenia z ciężarami wiążą się z ryzykiem kontuzji (odrobinę częstszym, jednak wciąż podobnym jak w każdym innym sporcie). Ławeczka zapewnia odpowiednie wsparcie, które pozwala zachować stabilność podczas ćwiczenia, dlatego znacznie zwiększa nasze bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko kontuzji.

Przyrząd może służyć nie tylko podczas podnoszenia ciężarów, ale również to robienia pompek, ćwiczeń brzucha i wielu innych form treningu.

Odpowiednie miejsce na sprzęt

Małe mieszkanie nie wyklucza z automatu możliwości zaprojektowanie małej siłowni. Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie strychu lub piwnicy, jednak nawet w małym pokoju możemy rozmieścić odpowiedni sprzęt. Ważnym elementem jest wybór podłoża - niezbędna będzie mata zapobiegająca ślizganiu, która dodatkowo będzie tłumić drgania powstałe podczas ćwiczeń.

Ćwiczenia na ławeczce treningowej

Ławka treningowa świetnie sprawdzi się podczas treningu nowicjuszy. Wszystko dzięki odpowiedniej pozycji ciała, którą łatwo przyjąć korzystając z ławki. Taka gwarancja stabilności umożliwia efektywne wykonywanie ćwiczeń, koncentrujących się wyłącznie na konkretnych partiach mięśni. Odpowiednia pozycja minimalizuje również ryzyko kontuzji. Regulowane ławeczki stanowią większość dostępnych modeli. Również często można spotkać ławeczki ze stojakami, które pozwalają bezpiecznie odłożyć sztangę podczas treningu.

Zakup treningowej ławki

Inwestycja w domowy sprzęt siłowy to ogromna oszczędność czasu i pieniędzy. Ławka treningowa nie jest sporym wydatkiem i często stanowi koszt miesięcznego karnetu na siłownię, nie uwzględniając dojazdów do niej. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka detali, jeśli zdecydujemy się już na zakup.

Wytrzymałość konstrukcji

Odpowiedni model ławki treningowej powinien być wytrzymały i umożliwić treningi przez wiele lat. Warto zwrócić uwagę na rodzaj materiałów i grubość szkieletu. Trwałe powinno być również oparcie - należy zwrócić uwagę na wyściółkę oraz trwałość obicia.

Regulacja i składanie

Domowa siłownia zawsze wymaga zagospodarowania pewnej części pokoju. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór składanej ławki, która pozwoli schować sprzęt siłowy, gdy skończymy nasz trening. Bardzo ważne jest również wybranie modelu z regulacją pochylenia, ponieważ otwiera to możliwość urozmaicenia ćwiczeń.

Stabilność

Maksymalne obciążenie może wiele powiedzieć na temat trwałości konstrukcji. Bardzo ważne jest to, by stelaż zapewniał maksymalną stabilizację, ponieważ od niej zależy bezpieczeństwo treningu. Podczas zakupu, warto wybierać zaufanych producentów.

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel